Go To Market Recept voor Strijtveen & Wagenaar

Bonne Strijtveen & Kasper Wagenaar benaderden ons met een duidelijk doel voor ogen: een sterke digitale ervaring via hun eigen webshop. Hoewel hun producten al succesvol waren op verschillende online marktplaatsen zoals Amazon en Bol.com, probeerden ze hun activiteiten te stroomlijnen en de kosten te verlagen door rechtstreeks via hun eigen platform te verkopen. In dit geval begeleiden we je bij de stappen die we hebben genomen om binnen enkele weken van een schoon vel papier naar een best presterende webshop te gaan. Geen maanden...

Brand Sprint: Een unieke identiteit creëren

Omdat Strijtveen & Wagenaar hun producten op marktplaatsen verkochten, richtten ze zich niet veel op het opbouwen van een merk. De producten verkochten goed vanwege de bewezen functionaliteit, de grote vraag en de lage concurrentie. Maar om nu een vertrouwde autoriteit met een eigen webshop te worden, is een uniek merk vereist. Daarom hebben we hen geholpen om er een te maken via een Brand Sprint.

Binnen 1 week hebben we merkkleuren vastgesteld, een logo gemaakt en een merkboek gemaakt dat ze kunnen gebruiken als richtlijn voor toekomstige doeleinden. Datzelfde merkboek hebben we gebruikt als startpunt voor de volgende sprint in het recept, de Design Sprint.

Design & Build Sprint: Een unieke identiteit creëren

Na de succesvolle afronding van de merksprint verschoof onze focus naar de Design Sprint en Build Sprint van de webshop van Strijtveen & Wagenaars voor hun merk Aaltjes Tegen Ongedierte. We hebben nauw samengewerkt met Bonne & Kasper, de eigenaren, om hun idee te realiseren en een gebruiksvriendelijke online winkel voor hun klanten te creëren.

Bonne & Kasper deelden hun doelen en wat ze wilden voor hun website tijdens de Design Workshop op maandag en verschillende check-ins gedurende de week. Met deze input creëerde ons toegewijde sprintteam een eenvoudige, maar kristalheldere webshop in Shopify.

We hebben zorgvuldig aandacht besteed aan elk onderdeel van de site om ervoor te zorgen dat gebruikers gemakkelijk hun weg konden vinden. Dit omvatte alles, van het algemene ontwerp en de kleurkeuzes tot de details van de productpagina's en het afrekenproces, allemaal met als doel gebruikers betrokken te houden, hen aan te moedigen aankopen te doen en ervoor te zorgen dat ze in de toekomst terugkomen wanneer ze het product opnieuw nodig hebben.

Growth Sprint: Grote resultaten in de eerste maand dankzij onze Growth Sprint

Zodra we de webshop lanceerden, gingen we meteen over tot de Build Sprint. In deze sprint hebben we binnen een week een groeistrategie ontworpen en uitgevoerd. De strategie was eenvoudig: Lancering Google Ads om zo snel mogelijk producten te gaan verkopen, terwijl je werkt aan de biologische SEO strategie in de loop van de tijd.

Onze resultaten voor tijdens de Growth Sprint waren:

  • Blauwdruk voor groei
  • Implementatie van de blauwdruk
  • Google Shopping-advertenties
  • Google-zoekadvertenties
  • 8 SEO-blogartikelen
  • Een dynamisch datadashboard

De resultaten

Nadat we het volledige Go To Market-recept hebben voltooid en de eerste maand na de lancering hebben doorgenomen, is het tijd om te kijken naar de impact die we hebben gemaakt voor Strijtveen & Wagenaar. Hier is een overzicht van enkele resultaten van de gloednieuwe Shopify Webshop voor Strijtveen & Wagenaar.

€6.500 extra inkomsten gegenereerd in de eerste maand (maart 2024)

In de afbeelding hieronder zie je hoe de winkel €6500 omzet genereerde in de eerste maand na de lancering van de website en Google Ads- en Google Shopping-campagnes.

Goed presterende Google Ads-campagnes

Het merendeel van de bestellingen kwam van Google Ads Campaigns. De schermafbeelding hieronder laat zien dat uitgaven van €1530 aan advertenties hebben geleid tot een omzet van €5212, volgens de gegevens die aan Google Ads zijn gerapporteerd. Enkele andere opmerkelijke statistieken zijn onder meer de hoge conversieratio van 6,87% en een indrukwekkende positieve ROAS (return on ad spend) van 3,41. Deze ROAS wordt berekend door de totale verkoop te delen door de totale advertentie-uitgaven voor een specifieke periode.

Vervolgstappen

Nu de eerste maand achter de rug is, zijn we van plan onze campagnes te blijven optimaliseren om onze resultaten te behouden of zelfs te verbeteren. Daarnaast verleggen we onze focus naar strategieën voor organische groei. Op deze manier kunnen Strijtveen & Wagenaar de omzet in de loop van de tijd verhogen zonder hun advertentiebudget te verhogen.