Ben je al bekend met de term 'growth hacking'? Het is een proces waarbij experimenten worden opgezet om zo efficiënt mogelijk groei te realiseren voor een bedrijf. Het proces is datagedreven, creatief en innovatief.
Samen nemen we de pirate funnel door en kijken in welke fase we experimenten gaan opzetten. Door hypotheses op te stellen worden deze gevalideerd, geanalyseerd en bijgesteld.
De hypothese bevat één metric die het belangrijkste is tijdens een growth hacking experiment. Dit maakt het meetbaar en maakt het mogelijk om onderweg te evalueren en bij te sturen.
De pirate funnel is onmisbaar in de growth hacking. De funnel is de gehele customer journey: awareness, acquisition, activation, retention, revenue en referral (AAARRR). Waar is er een 'lek' en haakt de customer af? Daar zit waarschijnlijk de grootste groeipotentie.
Het growth hacking proces bestaat uit: brainstormen, prioriteren, experimenteren, analyseren, optimaliseren en weer terug naar brainstormen. Er worden vooraf hypotheses opgesteld die tijdens dit proces worden gevalideerd of bijgesteld.
Vooraf worden hypotheses opgesteld die tijdens dit proces worden gevalideerd of bijgesteld. Er kunnen meerdere hypotheses worden opgesteld per fase. De experimenten geven antwoord op de vragen en brengt focus aan op jouw groeistrategie.
💶 Experimenteren met een klein budget
💬 In een korte tijd antwoorden op hypotheses
🚀 Ontdekken waar jouw groeipotentie ligt
Niet ieder bedrijf kan dezelfde groeistrategie hanteren. Een campagne die aanslaat voor bedrijf A kan voor bedrijf B de plank volledig misslaan.
Deze cases zijn een greep uit de projecten die wij hebben uitgevoerd voor onze klanten.