E-commerce strategie

Een passende strategie voor jouw e-commerce business

Voor iedere e-commerce ondernemer is het belangrijk om een eigen strategie te bepalen. Waar zit de doelgroep voor jouw product? Op welke kanalen is deze doelgroep actief? En welke gemakken en functionaliteiten verwacht de doelgroep tijdens het online shoppen?

Wij denken graag met je mee tijdens een gratis e-commerce brainstorm!

Gratis brainstorm?
negen logo's van hulpprogrammas

In een e-commerce strategie wordt bepaald hoe deze onderdelen kunnen worden ingezet voor jouw business.

"Een strategie komt niet voort uit planning, het is het tegenovergestelde. Een strategie is het startpunt."
— Henry Mintzberg

E-commerce platform

We kijken welke e-commerce platform het beste aansluit bij jouw product en business en budget. Is het gemak van Shopify de juiste oplossing? Of heeft jouw webshop de flexibiliteit van WooCommerce nodig?

Design & Branding

Sluit het thema van jouw webshop aan bij de producten die je verkoopt? En sluit je merk-identiteit aan bij de interesses en eigenschappen van jouw doelgroep? Het gebruik van kleur, vorm, beeld en taalgebruik is een belangrijke factor van de strategie.

Klant reis (customer journey)

Hoe wordt de bezoekers van jouw online winkel ontvangen, en hoe wordt deze vervolgens door de webwinkel begeleid? Door dit van A tot Z in kaart te brengen kan de klant reis geoptimaliseerd worden om zo het conversiepercentage te verhogen.

Marketing automation

Hoe communiceer je met de bezoekers van je webshop? En hoe bouw je een relatie op met je betalende klanten? Door marketing automation toe te passen kan dit proces volledig worden geautomatiseerd!

Woocommerce Shop

Woocommerce is het e-commerce platform dat draait op WordPress.

Het grootste voordeel van Woocommerce is de grote mate van flexibiliteit. Door volledige controle en mogelijkheid van aanpassingen kun je zo een webshop op maat creëren zonder verstand te hebben van  coderen. Ook zijn er geen kosten verbonden aan het gebruik van Woocommerce.

Het grootste nadeel van Woocommerce is dat er aan WordPress wel een leercurve verbonden is. Het kost tijd om het systeem eigen te worden.

logo woocommerce

Shopify Shop

Shopify is een momenteel een van de meest populaire e-commerce platformen.

Het grootste voordeel van Shopify is de gebruiksvriendelijkheid van het platform. Alles is super intuïtief vormgegeven, wat maakt dat iedereen zonder enig verstand van webdevelopment of design een mooie webshop kan live zetten en beheren aan de hand van templates.

Het grootste nadeel van Shopify is dat je niet veel controle hebt over de vormgeving van je website. Een custom design maken wordt erg lastig gemaakt.

logo groot shopify groen tas

Gratis strategie gesprek? 🚀

Houden de prestaties van jouw webshop te wensen over? Plan dan een gratis strategie gesprek en ontdek binnen twee dagen hoe je jouw webwinkel kunt verbeteren.

negen logo's van hulpprogrammas
rens staand voor kantoor binnen

"Binnen twee dagen inzichtelijk waar je momenteel staat met je webshop."

Rens Hageman
Bedankt! Bericht succesvol verstuurd!
Oops! Er ging iets mis!

Nog niet overtuigd?

Bekijk dan eens een van deze succesverhalen van onze klanten.