E-mailmarketing

Een sterke e-mailmarketing strategie

Een e-mail wordt al snel ondergesneeuwd in de meeste mailboxen. Daarom is het belangrijk om strategisch met dit communicatiemiddel op te vallen.

Een goede strategie kan jouw bedrijf helpen met binding en behoud van klanten.

negen logo's van hulpprogrammas
Get Started

De succesformule van een goede e-mail

Sluit aan met de juiste content bij de doelgroep.

Tone of voice

Weet wie je klanten zijn en welke tone of voice hier passend bij is. Hoe verleid je de klant tot het aanzetten van een actie? Een goede copy draagt bij aan het gestelde doel.

Call to action

Bepaal wat het doel is van een e-mail en wat de call to action. Maak de ontvangers warm voor het uitvoeren hiervan. Bijvoorbeeld voor het inschrijven van een evenement of het plaatsen van een bestelling.

De juiste tools

Handmatig e-mails versturen is verleden tijd. Hiervoor gebruiken we geautomatiseerde tools. Hierdoor staat alles op één plek en zijn de statistieken makkelijk in te zien.

Binding en behoud

Wees er voor de klant. Door e-mailmarketing flows laat je zien dat je er bent en de klant niet uit het oog verliest. Speel in op de juiste momenten tijdens de customer journey.

3 voordelen van e-mailmarketing

💸 Goedkoop communicatiemiddel
📣 Persoonlijke boodschap naar je customer
📈 Meetbaarheid van statistieken