De website van Get Streamed werd in korte tijd gerealiseerd. De maatwerk website stond binnen 3 weken live.
Get Streamed is een dochteronderneming van filmbedrijf Million Miles uit Deventer. In plaats van filmproductie ontfermt Get Streamed zich echter over 'livestreams'. Dankzij de services van de partij uit Deventer zijn online evenementen, talkshows, concerten, of colleges live te volgen.
Get Streamed wilde een custom website in korte tijd live hebben.
Het doel was om binnen zo kort mogelijk tijdsbestek een website live te zetten volgens de aangeleverde designs, die in lijn liggen met de website van Million Miles Film.
Als eerste hebben we de designs bestudeerd. Het design en de huisstijl werden aangeleverd in Figma, een designtool waar we binnen Groove Digital zelf ook mee werken. De designs, in combinatie met de wens van de klant om wat maatwerk animaties en interacties te integreren, maakte de keuze eenvoudig: deze website moest worden gebouwd in Webflow.
We hebben een pagina template gebouwd waar Get Streamed in de toekomst op kan voortbouwen. De structuur van de website bestaat uit grote blokken met simpele indeling. Het navigatie menu is een overlay-menu dat tevoorschijn komt na een klik op de menu button. Met name dit navigatiemenu moest overeenkomen met het navigatiemenu van Milion Miles. Daar zijn we zeker in geslaagd.
De laatste finishing touch was de headline van de verschillende pagina's. Deze moes roterende tekst weergeven. In plaats van Webflow Anmiations te gebruiken voor deze functie, is er gekozen voor een volledig custom headline te coderen. Door HTML, CSS en Javascript te combineren hebben we het gewenste resultaat weten te bereiken.