FieldCoins is een innovatief idee van Kelsey, de recruitment manager van Trust Marketing. Deze app stelt werknemers van Trust Marketing in staat om punten te sparen voor diverse beloningen, die ze als persoonlijke spaardoelen in de app kunnen stellen.
Het concept van FieldCoins begon vorm te krijgen toen Tico, voormalig werknemer van Trust Marketing, tijdens een gesprek met Kelsey sprak over zijn stage voor zijn Software Engineering opleiding. Kelsey bracht hem in contact met Rens, en samen konden ze het idee verder uitwerken.
Het doel van de app is het bevorderen van de recruitment bij Trust Marketing, gezien de hoge doorstroom van werknemers vanwege het studentenkarakter van de baan. Door middel van de app worden werknemers gestimuleerd om hun uiterste best te doen en extra te werken naarmate ze dichter bij hun spaardoelen komen.
De volledige FieldCoins-app is ontwikkeld met custom code. Hierbij is gebruik gemaakt van 'Headless WooCommerce', waarbij WooCommerce fungeert als CMS, maar alle visuele aspecten op maat zijn gemaakt met het Angular-framework. De app functioneert als een webshop, maar in plaats van geld worden er punten verdiend.
Om de punten toe te kennen, zijn verschillende API-connecties opgesteld. Deze automatisering was essentieel, aangezien Trust Marketing een groot bedrijf is, en handmatig dagelijks honderden nieuwe gebruikers toevoegen en punten toekennen geen haalbare optie was.
De uiteindelijke webapp is getransformeerd naar een native app in de App Store en Play Store dankzij ShopApper, dat als 'shell' fungeert voor de webapp.
De ontwikkeling begon met het maken van een ontwerp, dat vervolgens werd aangepast op basis van verkregen feedback om de gewenste uitstraling te bereiken. Daarna werd een prototype ontwikkeld. Vervolgens werd de nadruk gelegd op het creëren van verschillende pagina's met dummy data, waaronder de winkel, het dashboard en de spaardoelen. Het dashboard speelde hierbij een centrale rol, omdat gebruikers hier direct de voortgang kunnen zien om extra motivatie te stimuleren.
Een apart panel werd ontwikkeld voor de beheerders, waarmee zij producten in de winkel kunnen beheren, punten van werknemers kunnen aanpassen en bestellingen kunnen verwerken.
Een belangrijke connectie werd opgezet om alle gegevens van werknemers uit het HRM-systeem van een ander bedrijf te halen. Nieuwe werknemers krijgen automatisch een account bij FieldCoins, en op basis van geleverd werk worden de juiste punten toegekend.
Na al deze ontwikkelingen ontstond een prachtige webapp, die vervolgens via ShopApper werd omgezet naar een native app in de App Store en Play Store.
Het resultaat is een indrukwekkende app waarbij verschillende aspecten van webdevelopment samenkomen. Dankzij automatisering is het onderhoud voor de opdrachtgever minimaal. De app is uitgerold in bijna het hele land en wordt positief ontvangen in delen van Nederland.
Expertise en oog voor detail hebben werkelijk onze online aanwezigheid in Dubai naar een hoger niveau getild. We raden Groove Digital ten zeerste aan als je opzoek bent naar hoge kwaliteit Webflow Websites.
Groove heeft een website ontworpen die past bij de sfeer en ambiance die wij als restaurant willen uitstralen. Zo bewezen ze betrokken te zijn met de klant.
Zeer korte lijntjes, oog voor waar een bedrijf voor staat. ZEKER geen 'one size fits all'. Prettige samenwerking en ik voel een partnership voor de lange termijn aankomen.
Ik heb dus eindelijk een online services partij gevonden die écht helpt! Het liefst houd ik deze 'Gem' voor mezelf maar bij deze toch gedeeld met de wijde wereld omdat ze dit simpelweg verdienen!
Snel schakelen, goede communicatie en een relaxte werksfeer maakte dat Groove Digital voor ons de juiste keuze was.
Wil jij ook zulke resultaten? Wacht dan niet langer en boek een gratis strategie gesprek met een specialist!
Wij helpen bedrijven in
Boek een 100% gratis en vrijblijvend strategiegesprek met een van onze experts (t.w.v. €667). Dit is uitsluitend voor mensen die de groei van hun bedrijf serieus nemen. Nog enkele gratis plekken beschikbaar in maart.