Maar wat doet een Growth Hacker in hemelsnaam? “Ga je dan mijn socialemediakanalen hacken?” Nee natuurlijk niet!
De voorgaande weken probeerde ik uit te leggen aan mijn omgeving wat een Growth Hacker nou doet. “Ga je dan mijn socialemediakanalen hacken?” Nee natuurlijk niet!
Op 28 februari ben ik begonnen bij The Talent Institute, het avontuur als Growth Hacking Trainee kon beginnen. Na de trainingen is het de bedoeling dat ik het geleerde in de praktijk ga brengen.
Tijdens deze 'bootcamp' zal ik de nieuwste marketingtechnieken en bijpassende mindset oppikken. Samen met mijn mede trainees zullen we klaargestoomd worden om aan de slag te gaan voor bedrijven zoals GROOVE.Digital.
Allereerst ga ik mijn richten op de social media kanalen van GROOVE.Digital. Als digital agency is het online visite kaartje (a.k.a. de socials) belangrijk voor zowel potentiële klanten als voor toekomstige collega's. Ik vind het onwijs leuk om aan dit project te werken. Daarnaast heb ik meegeholpen met een stukje content van de website. Tot slot zal ik mij gaan focussen op een klant te laten groeien door SEO en beheer van social media.
De ‘Growth Mindset’ die ik hier heb geleerd, is niet alleen toepasbaar in mijn werk maar ook privé.
Ook vanuit mijn studie ‘Ecologische Pedagogiek’ heb ik geleerd om naar het totaal plaatje te kijken (verschillende systemen). Als Growth Hacker is dit eigenlijk ook zo, wellicht voor sommige bekend: je kijkt naar de Pirate Funnel. Ik vind het leuk om naar het grotere plaatje te kijken, maar ook gedetailleerd bezig te zijn met nieuwe experimenten.
Wat vindt je het leukste aan Growth Hacking?
Er is zoveel te leren en te experimenteren. Geen dag is hetzelfde! De ene dag sluit je af met een hoge conversieratio en de andere dag ben je bezig met itereren. Door de Growth Mindset vast te houden ga je geen uitdaging uit de weg.
Maar… Wat is dan het verschil? De traditionele digital marketeer kijkt vaak alleen naar de top of the funnel: awareness en acquisitie. Als Growth Hacker zet je snel en korte experimenten op om daarna de data in te duiken. In de korte periode van het experiment kun je aannames valideren of juist ontkrachten.
Het is een voortdurend proces van leren, waarbij de mindset de key is. Hoe kun je een nieuw experiment anders inrichten of verbeteren? Hoe kun je voortdurend verbeteren en denken vanuit mogelijkheden. Hier komt een stukje creativiteit bij kijken: de mindset pusht je om out of the box te gaan denken.
Zoals eerder beschreven, kijk je als Growth Hacker naar de gehele funnel. Een experiment kan nog zo klein zijn maar de impact nog zo groot. Ik vind het leuk om creatief na te denken en voortdurend na te denken over: hoe kunnen we de klant en GROOVE.Digital laten groeien en verbeteren?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan! - Pippi Langkous.
Dus… Als iemand vraagt wat ik exact doe, verwijs ik ze gewoon naar dit blog 😉. Tot de volgende!
Wij helpen bedrijven in
Boek een 100% gratis en vrijblijvend strategiegesprek met een van onze experts (t.w.v. €600). Dit is uitsluitend voor mensen die de groei van hun bedrijf serieus nemen. Nog enkele gratis plekken beschikbaar in maart.