Cheatsheet voor mogelijke factoren voor een EAT evaluatie. Ontdek waarom de E-A-T updates van Google zo belangrijk zijn. Het verbetert: expertise, autoriteit en betrouwbaarheid. Hoger ranken met SEO.
In SEO wordt veel gesproken over E-A-T. Google hecht veel waarde aan pagina’s die expertise bevatten, autoriteit hebben en te vertrouwen zijn. E-A-T is niet nieuw. Sinds 2015 heeft Google dit al opgenomen in hun Quality Raters Guidelines.
Veel bedrijven verdiepen zich pas in E-A-T als er een daling in verkeer is geconstateerd. Preventief bezig zijn met E-A-T zorgt ervoor dat je niet alleen anders gaat denken over content, maar ook dat je voldoet aan de E-A-T richtlijnen.
Op dit moment geldt E-A-T alleen voor YMYL websites, maar onze verwachting is dat het in de toekomst wordt meegenomen tijdens de beoordeling voor alle type websites.
Dit zijn websites die gaan over onderwerpen die zowel een positief als negatief effect kunnen hebben op het geluk, de gezondheid en de financiële situatie van de gebruiker. Denk aan websites uit de medische branche, de financiële branche en de gezondheidszorg.
SEMrush heeft een aantal voorbeelden gegeven van YMYL categorieën:
Wij helpen bedrijven in
Boek een 100% gratis en vrijblijvend strategiegesprek met een van onze experts (t.w.v. €600). Dit is uitsluitend voor mensen die de groei van hun bedrijf serieus nemen. Nog enkele gratis plekken beschikbaar in maart.