SEO
9.5.22
2 min

Infographic E-A-T

Cheatsheet voor mogelijke factoren voor een EAT evaluatie. Ontdek waarom de E-A-T updates van Google zo belangrijk zijn. Het verbetert: expertise, autoriteit en betrouwbaarheid. Hoger ranken met SEO.

Google Expertise Authority and Trust E-A-T Evaluatie

Deze infografiek geeft aan waar je op moet letten bij het verbeteren van E-A-T. 

In SEO wordt veel gesproken over E-A-T. Google hecht veel waarde aan pagina’s die expertise bevatten, autoriteit hebben en te vertrouwen zijn. E-A-T is niet nieuw. Sinds 2015 heeft Google dit al opgenomen in hun Quality Raters Guidelines

Veel bedrijven verdiepen zich pas in E-A-T als er een daling in verkeer is geconstateerd. Preventief bezig zijn met E-A-T zorgt ervoor dat je niet alleen anders gaat denken over content, maar ook dat je voldoet aan de E-A-T richtlijnen. 

Op dit moment geldt E-A-T alleen voor YMYL websites, maar onze verwachting is dat het in de toekomst wordt meegenomen tijdens de beoordeling voor alle type websites.

Wat zijn YMYL websites?

Dit zijn websites die gaan over onderwerpen die zowel een positief als negatief effect kunnen hebben op het geluk, de gezondheid en de financiële situatie van de gebruiker. Denk aan websites uit de medische branche, de financiële branche en de gezondheidszorg.

SEMrush heeft een aantal voorbeelden gegeven van YMYL categorieën:

  • Pagina’s waar financiële transacties worden gedaan, zoals webshops
  • Pagina’s die financiële informatie aanbieden, zoals informatie over investeringen of belastingen
  • Pagina’s die medische informatie aanbieden over specifieke ziektes en geestelijke gezondheid
  • Pagina’s die juridische informatie aanbieden over kinderbijslag, scheiding, erfenis etc.

Mo Sahardid