Door oude content te hergebruiken en er een nieuwe draai aan te geven, kun je je website hoger laten scoren in de zoekresultaten.
Er is een strategie die je zult helpen die rankings omhoog te schieten zonder veel extra werk. Ja, je zou kunnen blijven schrijven en meer content produceren. Maar dit is ingewikkeld en kost veel tijd. In plaats daarvan kunt u uw oude inhoud bijwerken. Het kost minder werk en levert snellere resultaten op. Inbound marketingtactieken trekken klanten aan door content. Dit betekent dat je website minder een middel is om te laten zien hoe geweldig je bedrijf is en meer een manier is om prospects te helpen oplossingen te vinden voor hun problemen.
Oude content kan nog steeds verkeer aantrekken
Deze illustratie van Moz laat zien hoe uw originele inhoud geleidelijk steeds minder 'vers' wordt, wat een van de factoren is die Google gebruikt om de kwaliteit van uw site te bepalen.
Om het meeste uit je SEO inspanningen te halen en meer verkeer naar je toe te trekken, kun je je oude content eenvoudig bijwerken en jezelf een verbeterde freshness score geven. Wanneer je Google vertelt dat jouw content nieuw is, krijg je een piek in nieuwe verkeer waardoor de kleine hoeveelheid werk die nodig is, de moeite waard is.
Het bijwerken van jouw content biedt veel voordelen. Hier zijn een paar:
Als je een Google zoekopdracht doet voor zowat elke term, zul je snel merken dat de bovenste resultaten meestal in het afgelopen jaar of zo gepubliceerd zijn.
Bijvoorbeeld, een zoekopdracht naar "beste SEO strategieën" op Google brengt deze resultaten naar voren:
De waarheid is dat voor veel topics, waaronder SEO, tijden snel veranderen. Informatie die een paar maanden geleden nog correct was, kan nu compleet anders zijn. Maar dit geldt niet alleen voor onderwerpen als SEO, laten we als voorbeeld loopschoenen nemen. Zou je niet liever een markt onderzoek hebben van de afgelopen zes maanden dan een van 2021? Mensen klikken nu eenmaal eerder op artikelen die recent gepubliceerd zijn, en dat betekent dat de doorklikratio van een artikel dat je publiceert zal stijgen wanneer je het bijwerkt.
Volgens Wordstream kun je een klikwaardige meta titels maken door een beetje geheimhouding te gebruiken en tegelijk het punt duidelijk te maken.
Je dat de kwaliteit van je website als geheel hoog is, niet alleen van de nieuwe pagina's die je nu of in de toekomst maakt. Google geeft een hogere prioriteit aan sites die hun content regelmatig bijwerken. Dit is een van de redenen waarom verlaten sites na een paar jaar niet meer goed scoren, zelfs niet voor onderwerpen die in het begin erg nuttig waren geweest. Als Google merkt dat jouw site niet recent wordt bijgewerkt, zal dit de ranking van alle pagina's op jouw site schaden. Een paar updates aan belangrijke artikels kunnen Google aantonen dat jouw hele site nog geldig is.
Voer een content audit uit en delete alle content die niet goed presteert. Het is grappig hoe mensen een goede content marketing strategie willen zonder content audit. Hoe weet je welke oplossing je moet voorschrijven zonder diagnose? Content audit is de eerste stap naar een succesvolle content marketing campagne.
Een van de meest frustrerende onderdelen van oude content is het vinden van gebroken links. Vaak zijn de nuttige bronnen waarnaar was gelinkt in het artikel niet meer beschikbaar. Misschien is de website gesloten, of is de URL veranderd. Hoe dan ook, het schaadt je ranking op Google en het duwt je verder naar beneden op de zoekmachine resultaten pagina. Gelukkig is het repareren van je gebroken links niet erg moeilijk. Om dit te doen, adviseer ik verschillende gratis tools. Bijvoorbeeld Broken Link Checker. Ga daarheen en typ de URL van je domein in. Klik dan op "Zoek gebroken links."
Uiteindelijk draait elke Google-update maar om één ding: het verbeteren van de gebruikerservaring. Als je site is ontworpen voor een geweldige gebruikerservaring, zul je erin slagen de veelvuldige algoritmewijzigingen van Google en de constante verfijning van hun rankingfactoren te weerstaan. Je kunt je content beter afstemmen op de behoeften van je bezoekers door deze bij te werken met nieuwe informatie of up-to-date content.
Linken naar nieuwere, betere bronnen wanneer je je oude content verbetert, kun je ook nieuwe links toevoegen naar betere bronnen.
Zoek je naar een manier om je SEO te verbeteren, dan is het updaten van je oude content de perfecte oplossing. Dit is de perfecte manier om het verkeer dat jouw website krijgt van zoekmachines te verhogen, en het zal gegarandeerd een enorme verbetering opleveren in hoe goed uw inhoud scoort.
Begin met het maken van nieuwe content om toe te voegen aan de oude artikelen. Voeg nieuwe bronnen toe, clean eventuele gebroken links op je site en voeg multimedia toe.
Werk ook aan het verbeteren van de actualiteit van je content en zorg ervoor dat deze up-to-date is met de meest recente en kritische informatie.
Nadat je de content hebt opgefrist, moet je ervoor zorgen dat deze voldoet aan de nieuwste eisen van de algoritme-updates van Google.
Vergroot het bereik van het artikel door het te hergebruiken voor verschillende soorten media, en overweeg zelfs om de zoekwoorden waarvoor het is geoptimaliseerd te wijzigen.
Nadat je de content hebt bijgewerkt, is het tijd om het opnieuw te delen. Probeer het op dezelfde manier te promoten als eerder, door de nieuwe waarde aan zowel lezers als fans te laten zien.
Met deze complete set van updates voor uw oude inhoud, bent u klaar om een krachtcentrale van zoekmachineverbetering te creëren voor alle oudere stukken die u was vergeten.
Hoe snel moet ik de content van het artikel updaten om de keyword rank te behouden?
Half jaar is aangeraden.
Is het gewicht van een backlink hetzelfde als ik nieuwe content maak en die aan een blog geef?
Het hangt af van de autoriteit en de relevantie van de blog die naar jou linkt.
Wij helpen bedrijven in
Boek een 100% gratis en vrijblijvend strategiegesprek met een van onze experts (t.w.v. €600). Dit is uitsluitend voor mensen die de groei van hun bedrijf serieus nemen. Nog enkele gratis plekken beschikbaar in maart.