In deze post behandelen we Magento 2 SEO: Standaard Instellingen voor URL paden, canonical tags - FAQS en meer.
De laatste maanden werken voor een grote eCommerce klant, en dat inspireerde me om dit stukje te schrijven :-). Ik zal het hebben over hoe we voorkomen dat Magento duplicate content genereert voor hetzelfde product.
Hieronder staan enkele FAQ's die wij gaan behandelen:
‘Duplicate content’ is een van de meest voorkomende SEO valkuilen waar veel e-commerce sites mee kampen. Webpagina’s worden als duplicaten beschouwd als de content ervan voor 85% identiek is. Het hebben van ‘duplicate content’ kan de SEO negatief beinvloeden.
Zoekmachine algoritmen zijn in staat de websites te ontdekken die meerdere URL's hebben die naar dezelfde informatie wijzen en ze te bestraffen. Google verwijdert URL's uit de index wegens duplicatie.
Ik snap het, jullie zijn geen e-commerce platform experts en dat zou je ook niet eens hoeven te zijn. Het is jullie taak om een expert te zijn in wat jullie bedrijf doet. Magento maakt standaard geen gebruik van canonical tag.
Magento wordt vaak wel beschouwd als een uitdagende eCommerce platform, vooral op het gebied van SEO.
Het is heel goed mogelijk dat de ontwikkelaar bij het opzetten van je webwinkel verschillende pagina's heeft aangemaakt voor hetzelfde doel
Kijk naar de volgende URL:
*https://mijnwinkel.nl/contact
*https://mijnwinkel.nl/contact/
*https://mijnwinkel.com/nl/index
*https://mijnwinkel.nl/contact/index/index
Gebruik canonical URL om dubbele content te voorkomen <head> <link rel="canonical" href="https://mijnwinkel.nl/contact" /> </head>
Dit soort URL paden zijn standaard instellingen in Magento. Je moet ze aanpassen waar mogelijk. Ga naar Stores > Configuratie > Algemeen en klik op het tabblad Web.
De canonical tag moet worden gebruikt voor pagina's die een exact duplicaat zijn, zodat zoekmachines weten welke te gebruiken/indexeren binnen de zoekmachine.
Op zoek naar het maken van SEO-vriendelijke URL's voor producten? Dit artikel geeft de allerbeste informatie.
Je kunt de canonical tag ook gebruiken om zoekmachines te vertellen wat de beste versie van een pagina of post is.
Wanneer Google denkt dat je bewust seo-trucs aan het toepassen bent.
Google toont slechts één duplicaat pagina, waardoor alle andere landingspaginas uit de index en zoekresultaten worden gefilterd, jij hebt geen keus welke er word gerankt. In sommige gevallen kan ‘duplicate content’ gezien worden als het manipuleren van de zoekresultaten, met als gevolg dat jouw website een lagere positie krijgt of zelfs verbannen kan worden
Samen in gesprek? Voeg mij toe op LinkedIn!
Er kunnen veel problemen in je websites zijn die je moet uitzoeken en wegwerken. Eén ervan is dat verschillende URL's naar dezelfde pagina leiden of dat er dubbele content op verschillende URL's staat.
Hier zijn een paar manieren om problemen met dubbele inhoud op te lossen:
Als het gaat om Magento winkels gebruiken we de canonical tag meestal. Het lost veel van de dubbele content issues op.
Voor die verkopers die hun Magento 2 websites willen SEO optimaliseren, lijkt deze resource gemaakt door Amasty een goed startpunt te zijn.
Waar moet ik de canonical code plaatsen?
Rel=canonical mag alleen in de <head> van een document staan. Een canonieke tag in de <body> sectie van een pagina zal worden genegeerd.
Wanneer je meerdere sites hebt die hetzelfde product verkopen - heeft Google dan liever een noindex tag of een canonical? Dezelfde informatie op beide sites.
Als jij de eigenaar bent van beide domeinen, moet je bedenken welke website je meer autoriteit wilt geven. Die kan je dan verwijzen met de canonical tag. Verder kan het geen kwaad om een iets andere productinformatie te schrijven voor de producten.
Maar wat als je pagina's hebt die je geïndexeerd wilt hebben, maar ze worden gemarkeerd als duplicaten?
Afhankelijk van je URL-structuur kan dit bijvoorbeeld gebeuren met productpagina's. Gebruik de canonical tag
Ik hoop dat het artikel nuttig voor je was! Wens je veel succes met je Magento 2 SEO strategie. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust: mohamed@groove-digital.nl
Wij helpen bedrijven in
Boek een 100% gratis en vrijblijvend strategiegesprek met een van onze experts (t.w.v. €600). Dit is uitsluitend voor mensen die de groei van hun bedrijf serieus nemen. Nog enkele gratis plekken beschikbaar in maart.